Fogyás vagy ruhacsere? :)

Friss topikok

  • Paco: @NikiMiki82: Köszönöm az elismerést! Lájkold a blogot Te is, Te lehetsz a tizedik. :) Ps.: A köve... (2012.01.09. 21:22) A 90 napos diéta leírása

Archívum

HTML

Grízes tészta by PACO

2012.01.16. 21:47 :: Paco

Hozzávalók:

  • fél zacskó tészta, ez konkrétan 35 dkg volt
  • majdnem egy bögre gríz, egyéb esetben búzadara
  • valamennyi étolaj
  • lekvár (ez Jujóka féle, cukor nélküli őszibarack lekvár, 2011-es évjárat)
  • porcukor (nem találtam, ez most kristálycukor...)

Hozzávalók

Elkészítés:

Szerintem a töltött káposzta mellett ez a másik olyan étel, amit két háziasszony sem készít egyformán. :) Rengeteg változatot kóstoltam már. Kezdve az óvodától, az igazi hazain keresztül a gimis menzáig. Nem szabad kifelejtenem a katonaságot és azt a változatot sem amit a Kedvesem készít. Ezek mindegyikétől különbözik az, amit én csináltam.

Mindenek előtt tegyük fel a tésztát főni. Sok víz, kevés só és valamennyi olaj bele. Sok víz, mert ideális esetben duplán ellepi a tésztát. Sót azért, mert nagymamám szerint minden ételbe kell só, még az _édes_ ételekbe is. Olaj - lehetőleg olívaolaj - pedig azért kell, hogy ne ragadjon össze a tészta leszűrés után.

Ha megfőtt a tészta, leszűrjük, gyorsan leöblítjük kevés hideg vízzel (gyorsan és kevés vízzel, hogy ne hűljön le a tészta) és nem csöpögtetjük le teljesen csak visszarakjuk a főzőedénybe. Itt megvárhatja a grízt. :)

A gríz (leánykori nevén a búzadara) elkészítésében különböznek a receptek leginkább. Van aki zsírral szereti, van aki ugyanannyi olajjal, mint amennyi grízt használ (brrr), van aki csak éppen megfuttatja, van aki szinte feketére pirítja. Sokan dupla mennyiségű vizet öntenek a grízre, van aki semmit (Jujóka így szereti). Én meg másként. :-P

Nem túl sok olajat teszek a serpenyőbe (talán kettő, esetleg három evőkanál lehetett, látszik a képen) és felforrósítom. Beleteszem a grízt.

Olaj & gríz

Alaposan összekeverjük és lepirítjuk (a képen még csak az összekeverés látszik, még nem barna egyáltalán).

Lepirítjuk

Amikor úgy érezzük, hogy a gríz megpirult, vagyis az ízlésünknek megfelelő barnaságot elérte, ráadásul a folyamatos keverésnek köszönhetően egyenletesen, mint ahogy az álló szoliban lehet, akkor felöntjük vízzel.

Aki még nem csinált ilyet, az nagyon-nagyon vigyázzon!!! Alapvetően érdemes forró vizet használni. Ez már önmagában is veszélyforrás, de ami igazán cinkes az a gőz. Ahogy ráöntjük a vizet, azonnal felcsap az igazi forró gőz. Ekkor nagyon gyorsnak kell lenni! :) A lehető leggyorsabban összekeverni a grízt. Gyorsan, mert extra sebességgel párolog a víz valamint a gríz is pillanatok alatt felszívja a maradékot. Én egy bögre vizet és még egy kicsit öntöttem hozzá. Miután összekevertük még keverünk rajta. Az a cél, hogy majdnem annyira peregjen, mint a víz ráöntése előtt. Annyira természetesen soha nem fog, de meg kell próbálni.

Gríz kész

Ha késznek nyilvánítjuk, akkor ráöntjük a tésztára, egyenletesre összekeverjük.

A folyamat végén következhet a tálalás. Van aki sósan szereti, én Jujóka féle lekvárral ettem. Előtte megszórtam a tésztát porcukorral kristálycukorral és rátettem a lekvárt.

Jó étvágyat!

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

Címkék: lekvár szénhidrátnap gríz

A bejegyzés trackback címe:

https://90napeloszor.blog.hu/api/trackback/id/tr203556676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása