Fogyás vagy ruhacsere? :)

Friss topikok

  • Paco: @NikiMiki82: Köszönöm az elismerést! Lájkold a blogot Te is, Te lehetsz a tizedik. :) Ps.: A köve... (2012.01.09. 21:22) A 90 napos diéta leírása

Archívum

HTML

Gombapaprikás tojással by PACO

2012.01.22. 19:52 :: Paco

Hozzávalók:

  • 1 kg csiperke
  • 8 db tojás
  • 1 nagyobb fej hagyma
  • 1 pohár tejföl
  • 1,5-2 teáskanál pirospaprika
  • kevés olívaolaj
  • ételízesítő (vegeta) - csak akkor, ha még intenzívebb ízt akartok. én most nem raktam bele

Hozzávalók

Elkészítés:

First of all... Mondaná a művelt francia felvezetésként ennél a receptnél. A gondom ugyanis az, hogy etimológiai megközelítésben amit ma főztem az nem is pörkölt és nem is paprikás. :)

A legegyszerűbben azzal lehet indokolni, hogy a pörkölthöz és a paprikáshoz is hús kell, a gomba pedig nem hús.

Ha ezen túltesszük magunkat, akkor jön a következő probléma: a pörköltnél lepirítjuk a húst és sűrű szaft marad (tejföl nélkül), a paprikásnál pedig bő lében főzzük meg és a végén tejfölt is adunk hozzá.

Ezzel szemben ez - a hozzávalókból is látszik - hús helyett gombát tartalmaz, viszont van benne tojás is. A végén legfeljebb adhattok ötleteket, hogy pörkölt vagy paprikás vagy teljesen más legyen a neve.

Akkor lássuk milyen lépéseket tettem a cél érdekében.

Először megpucoljuk a hagymát és szép apró darabokra szeljük.

Hagyma

Azután felszeleteljük a gombát. Itt is igaz az, ami a salátáknál: igyekezzünk azonos nagyságú darabokra vágni. Egyszerre fő meg és sokkal-sokkal szebben néz ki. Arra azért számítani kell, hogy az 1 kg gombából a megtisztítása után kb 60 dkg marad!

Gomba

Egy nagyobb edénybe öntünk 2-3 evőkanál olajat és belerakjuk a hagymát, lepirítjuk

Hagyma II.

A pirospaprikát úgy szoktam beletenni, hogy az edényt leveszem a tűzről, hagymát összehúzom és arra rakom rá. A paprika íze nagyon kell! De ha a forró olajba (zsírba) kerülne, akkor pillanatok alatt megégne és keserű lenne az étel.

Paprika

Visszarakjuk a tűzre és összekeverjük, ha már nem látunk csomót, akkor jöhet a gomba. Alaposan összeforgatjuk a paprikás hagymával, kevés vizet adunk hozzá és hagyjuk főni.

Gomba

Amíg fő a gomba, addig felverjük a tojást. Jujóka módszere a következő:

  1. A tojásokat megmossuk Domestos-szal, azzal a szivacsal, amit csak erre használunk.
  2. A tojásokat egyesével feltörjük egy pohárba és megszagoljuk.
    1. Ha gyanús, akkor kidobjuk.
    2. Ha normális tojás illata van, akkor mehet az edénybe.
  3. Felverjük a tojást.

Én is majdnem így csináltam...

Tojás

Ha a gomba megfőtt, akkor nagyon össze fog esni és megváltozik a színe. Érdemes azért megkóstolni... ;)

Majdnem kész

A tojást alaposan felverjük. Gondolom nem csak engem zavar, ha nem egyenletes a felvert tojás. :) Majd szépen, lassan csurgatva belekeverjük a gombához. Aki csinált már rántottát, annak egyértelmű mikor lesz kész, aki még soha, annak is.

Már csak a tejföl hiányzik

Általában nem szoktam/szoktuk ennyire elfőzni a levet a gomba alól. Több marad alatta, igaz ugyan, hogy nem sokáig. :) Apróra szaggatott galuskát szoktunk csinálni hozzá, szerintem azzal az igazi. Azt külön megfőzzük és összeforraljuk a tojásos gombapörkölttel, ha az is kész, akkor a tűzről levéve nyakon öntjük egy pohár tejföllel.

Kevés friss fehér kenyérrel és savanyú uborkával imádom. A diéta alatt azonban a galuskát ki kell hagyni, ezért is főztem el jobban a levet, a kenyeret pedig lehetőség szerint mellőzni.

A teljesen kész gombapörkölt/gombapaprikás adagról tányéron most nem tudok képet szolgáltatni, mert itt megálltam és a a gyros valamint a BBQ miatt nem raktam bele a tejfölt... Így fagyasztom most le, csütörtökön így kész is lesz az ebéd és a vacsora, csak a tejfölt kell majd belekeverni. Akkor majd frissítem ezt a posztot képpel.

Bízom benne, hogy enélkül a zárókép nélkül is el tudjátok most képzelni milyen az, amikor az asztalra kerül a gombapörkölt by PACO. Vagy mi legyen a neve?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://90napeloszor.blog.hu/api/trackback/id/tr693706919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása