Fogyás vagy ruhacsere? :)

Friss topikok

  • Paco: @NikiMiki82: Köszönöm az elismerést! Lájkold a blogot Te is, Te lehetsz a tizedik. :) Ps.: A köve... (2012.01.09. 21:22) A 90 napos diéta leírása

Archívum

HTML

Cukkinis rizses lecsó by PACO

2012.01.07. 16:36 :: Paco

Hozzávalók:

  • 4 szép cukkini, olyan átlagos Lidl nagyság
  • 1 kg paradicsom
  • 5 paprika, amilyen a képen van, vagy tíz feleakkora
  • 2 kis fej vöröshagyma
  • kb másfél bögre rizsa (nem, nem rizs :))
  • kevés olivaolaj
  • só, ételízesítő (vegeta vagy gyermekkorom kedvence, a delikát8)
  • 5-6 dl víz (Ez nincs a képen. Hidd el, kell.)

Hozzávalók

Elkészítés:

Meghámozzuk a cukkinit, félretesszük. Ne kérdezd miért, csak. Így csináltam valami miatt. :)

Majdnem pucér az összes cukkini

Felszeleteljük a vöröshagymát és ahogy a főzőcsatornákon is látjuk, belerakjuk egy kis edénybe.

A sírás kedvéért

Jöhet a paradicsom. Ahogy a képen is látszik normális méretű parik voltak, 16 szeletre vágtam őket. Jujóka jobban szerette volna apróbbra, de most én főztem. (Megszámolhatod, tényleg 16 darabra vágtam.)
A mosogatógép elbírja, ezt is külön gyűjtöttem. [nagy kép]

Késtartó paradicsom

A paprikából először kivágtam a kocsányát. Ezután kiterítettem aminek gyakorlati haszna nincs, csak a képen jobban nézett ki. Majd felszeleteltem kb. akkora darabokra, mint a paradicsomot és abba a műanyag tálcába/dobozba gyűjtöttem össze, amiben megvettük. Mindent aprósággal csak ne pakoljuk tele a mosogatót. [nagy kép]

A paprika nem jó késtartó

A cukkinit szeretem legkevésbé szeletelni, mert kicsit girbegurba, de ezt is hasonló darabokra kockázom, mint a paradicsomot (vagy paprikát). Először megfelezem hosszában, majd lefektetem, így is elvágom hosszában és a negyedeket is megpróbálom megfelezni. Ha mindez OK, akkor már csak keresztben kel vagdosni. [nagy kép]

Olyan mint az uborka, pedig tök

Ha minden igaz, akkor most itt tartasz az előkészületekkel

Hozzávalók előkészítve

Jöhet a főzés. Végy elő egy valamit. Én ezt a nyeles teflonos izét vettem elő fedővel együtt. Kis olivaolaj (használhatsz mást is, de én szeretem az ízét, egyébként sem szabad keményítőnapon olajat enni) az edény aljára, azonnal mehet rá a hagyma és gyakori kavarás mellett fonnyaszd meg. [nagy kép]

Úszik a zsírban! Jaa, nem is...

Miután megüvegesedett a hagyma jöhet bele a paradicsom és paprika. Ugye milyen szép? [nagy kép]

Majdnem Shell színek

Két kávéskanál só és egy kávéskanál ételízesítő, 4-5 dl víz, hogy ellepje, összekeverni. [nagy kép]

Paradicsom és paprika összekeverve

Fedő alatt főzni valameddig. Nem néztem az időt, érzésre. :) Addig, hogy a paprika kb. félfővésben legyen. Félig puhuljon meg (félig maradjon kemény). Hagyni kell rotyogni. :) [nagy kép]

Alakul a molekula

Jöhet a rizsa! Kb. 1,5 bögre (normál nagyságú bögrére gondolj, ami általában 2 deci, vagyis összesen 3 dl), belekeverni és hagyni főni lassú tűzön. A rizs pedig nagypapám miatt rizsa.

A rizsA

Miután félig megfőtt a rizsa is, vagyis még egy picit roppan, de menzán már ettél ilyet, jöhet a cukkini. [nagy kép]

Ránézésre nem lehet lefedni, pedig de

Bele kell forgatni, lassú tűzön összeforralni. Ha szükség van rá, akkor még lehet fűszerezni, szükség lehet (szinte biztos) 1-2 dl vízre még, Csak bátran, a sok rizs miatt így is olyan lesz, mintha főzelék rizottó lenne. :D Pedig nem az, csak az én receptem alapján készül. Amikor megfőtt a cukkini teljesen kész, tálalható. [nagy kép]

Jó étvágyat!

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

Címkék: rizsa recept cukkini lecsó keményítőnap recept

A bejegyzés trackback címe:

https://90napeloszor.blog.hu/api/trackback/id/tr253526404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása